Referenties
Wij zijn trots op onze relaties
Loyaal zijn aan je leveranciers en klanten zorgt voor een hechte band. Een band waarbij samen ondernemen voorop staat. Dat zorgt voor een product en service van topkwaliteit.
Orange Planet maakt keuzes voor de lange termijn, waarin het merk, het product en de mens altijd centraal staan. Hieraan doen we geen concessies. We laten je graag kennismaken met enkele van onze relaties:
Wehkamp
Leon van Holland
Wehkamp werd in 1952 opgericht door Herman Wehkamp als “Wehkamp’s Fabriekskantoor”. De eerste artikelen die aangeboden werden waren matrassen en ander beddengoed. Deze werden per post besteld naar aanleiding van advertenties in radiogidsen en damesbladen. Wehkamp werkte daarbij vanuit een magazijn in Slagharen en later in Dedemsvaart, Maurik en Zwolle. Vanaf 1975 zit het hoofdkantoor in Zwolle en in 1996 werd de eigen website gestart.
Sinds 2015 is Wehkamp onderdeel van Apax Partners en telt het 2,5 miljoen actieve klanten. Jaarlijks staat Wehkamp in de Twinkle Top 10, als een van de grootste webwinkels van Nederland. Het ruime assortiment bestaat uit zo’n 300.000 artikelen en telt zo’n 2500 merken, voornamelijk in de categorieën mode, wonen, beauty en baby/kind. Bovendien is Wehkamp al sinds 2006 klant van Orange Planet.
Leon van Holland: ”We zijn verheugd dat we Orange Planet kunnen aansluiten als één van de eersten op het platform van Wehkamp. Met hun merken brengen ze unieke producten naar ons platform. Daarnaast heeft Orange Planet een eigen kwaliteits- en service afdeling waardoor we zeker weten dat onze klant dezelfde service krijgt als bij een rechtstreekse bestelling.”
Ralf Witlox: “Wehkamp is al vanaf dag 1 klant bij Orange Planet, de eerste hoofdkussens van Konbanwa Pillow leverden we nog vanuit de schuur. Vervolgens hebben we grote successen gehad met artikelen die dagelijks op TV waren zoals de Leg Magic, Magic Bullet, Nicer Dicer, H2O mop, Abtronic en Tobi platinum”
Niels Verheijen: “De afgelopen jaren hebben we een aantal succesvolle fitness items gehad als Wonder Core Smart, Vibroshaper en Rock Gym. We zijn verheugd te kunnen starten op het platform van Wehkamp, nu zij dit openstellen voor partners, en ons aanbod op Wehkamp zo uit te kunnen breiden.”
UNIGRO
Stephanie Desmet
Unigro.be werd in 1948 opgericht als familiebedrijf in Sint-Niklaas, waar zich tot op heden nog steeds de kantoren en magazijnen bevinden. In 1988 slaat het postorderbedrijf een nieuwe fase in en werd Unigro opgenomen in de groep 3 Suisses International. Zo kan de leidinggevende positie op de Belgische postordermarkt behouden worden. Sinds 2014 maakt Unigro deel uit van de Otto Group, een wereldwijd actieve Retail groep. Het Belgische postorderbedrijf met webwinkel verkoopt voornamelijk meubelen, elektro, hifi, huislinnen, lichaamsverzorging, vrijetijdsproducten en tuinartikelen in België en Luxemburg en is al sinds 2006 klant van Orange Planet.
Stephanie Desmet: “Orange Planet is een van onze zeer gewaardeerde relaties. Het assortiment dat zij aanbieden is vernieuwend en sluit goed aan bij de wensen van onze doelgroep. Ik vind dat de B2B portal YelloWWeb.nl superhandig is om mee te werken. Daarnaast verloopt de communicatie prettig en goed, worden afspraken altijd nageleefd en kan er snel geschakeld worden. We hopen dan ook dat we deze samenwerking nog jaren mogen voortzetten.”
Ralf Witlox: “Unigro is voor ons al sinds jaar en dag onze belangrijkste toegang tot de Belgische markt. We draaien vele succesvolle campagnes en hebben dit ook in het verleden gedaan met Artichoke Shots, Ab Rocket, Circulation Maxx en Miracle Socks. De jarenlange samenwerking met het inkoopteam van Unigro ervaren wij als erg prettig en amicaal. Wij zijn er dan ook van overtuigd dat de samenwerking de komende 15 jaar net zo goed zal zijn als de eerste 15 jaar.“
FUN EXPERTS
Chris Donkers
Ooit begonnen als een bedrijf met een specialisatie in mascottes,
maar inmiddels veel meer dan dat. Fun Experts ontwikkelde voor
Orange Planet de Orange Donkey mascotte.
Donkers: “Wat begon als de aanschaf van een Orange Donkey mascottekostuum, transformeerde langzaam in een samenwerking waarbij Orange Planet promotie maakte met de mascotte, of goede doelen ondersteunde. Aan de andere kant is de Orange Donkey ook voor ons een uithangbord, om te tonen hoe een mascotte effectief ingezet kan worden. Door de samenwerking is er een win-win situatie ontstaan ten bate van de promotie van beide bedrijven. En niet geheel onbelangrijk, worden er goede doelen ondersteund vanuit het Orange Donkey concept!”