Meet Orange Planet #1 Niels
In onze nieuwe rubriek Meet Orange Planet stellen we de gezichten achter Orange Planet aan jullie voor. Niels Verheijen, onze salesmanager bijt het spits af
For English, you can read the blog here.
Leuk dat je meedoet aan dit interview, Niels. Vertel ons eens meer over jezelf.
Nou, ik ben Niels Verheijen en ik ben net 40 jaar geworden. Ben geboren in Breda, maar voor de liefde verhuist naar Zundert. Hier woon ik alweer meer dan 15 jaar samen met mijn vrouw en twee lieve dochters. Daarnaast ben ik een trouwe supporter van NAC en hou ik ervan om zelf ook een balletje te trappen, of een rondje te gaan hardlopen. Mits de drukte thuis én het weer het toelaten.
Dus, een echte family man, met een liefde voor voetbal?
Ja, ik vind het leuk om dingen met het gezin te doen en dat doe ik ook vaak. Ook heb ik al jaren een seizoenskaart bij NAC en probeer ik geen enkele wedstrijd te missen. Vooral de gezelligheid, en sfeer maken het dat ik het daar zo naar mijn zin heb.
En buiten dat allemaal, wat doe je het allerliefste in jouw vrije tijd?
Ik ben graag een beetje aan het aanrommelen, in huis, in de tuin, klusjes. Etc.
En ben je dan ook een handige Harrie?
Nee, ik ben eigenlijk vrij onhandig en daarom duurt het meestal ook lang. Maar ik wil wel altijd alles proberen. Zo heb ik 10 jaar geleden het hele huis van top tot teen verbouwd. Daar zijn we toen een jaar mee bezig geweest.
Helemaal zelf?
Ja, met hulp van vrienden en familie en af en toe wat professionele mensen. Ik vond het wel leuk om te doen, maar ik zou het nooit helemaal alleen aandurven. Iemand moet wel zeggen hoe ik het moet doen, anders komt er niks van terecht. Al moet het dan niet te lang duren, want ik ben nogal ongeduldig en raak snel uitgekeken op iets. Dus als het niet binnen twee keer lukt dan geef ik er al snel de brei aan en ga ik iets doen dat ik wel kan.
Even een iets serieuzere vraag, wat is jouw rol bij Orange Planet, en hoe lang werk je al voor Orange Planet?
Ik werk nu al 5 jaar bij Orange Planet als Sales Manager. In deze rol ben ik samen met Ralf (CEO) verantwoordelijk voor de verkoop van het hele assortiment. Dat wil zeggen het nieuwe en bestaande assortiment aanbieden bij bestaande klanten, samenwerken met klanten, acties bedenken, en nieuwe klanten zoeken. Daarnaast fungeer ik ook als klankbord voor de vraag uit de markt. Wij willen te boek staan als trendwatchers, dus uiteindelijk hoor je ook uit de markt wat er speelt, wat goede producten zijn en wat gaat komen.
En, wat maakt het werken hier nét even anders?
Nou het assortiment wisselt erg vaak, dus er is altijd weer een nieuwe uitdaging waar je mee aan de slag kan én je hoeft jezelf nooit te vervelen, want elke maand komen er weer 10 à 20 nieuwe producten binnen. Bovendien hebben we een heel breed assortiment. Dus je hebt altijd wel producten waar je de juiste feeling mee hebt. Daarnaast kan je met het brede assortiment ook een brede markt bedienen, wat ik erg leuk vind.
Je zei eerder al ‘ik raak snel uitgekeken op iets’. Is de afwisseling ook een van de redenen dat je hier al zo lang werkt?
Ja, ik dat denk ik wel. Hier is elke dag anders, de producten wisselen snel en daarmee ook de focus. Zo hebben we nu net de corona lock-down achter de rug, waarin alle sportscholen gesloten werden. We hebben een groot home fitness assortiment en hebben daarom alle zeilen bij moeten zetten om aan de enorme vraag te kunnen voldoen.
Het zal een lastige vraag zijn, maar als je uit ons assortiment nou een product mocht kiezen dat jij het allerleukste vindt, wat zou dat zijn?
De Mini verwarming, ook wel de plug-in verwarming. Het ideale product voor koukleumen, en aangezien ik een koukleum ben past het heel goed bij mij. Je kan het zo inpluggen in het dichtstbijzijnde stopcontact en het verwarmt eigenlijk het gebied daaromheen. Ik vind het een leuk product, omdat ik het zelf graag gebruik op kantoor, en omdat het echt een seizoen product is. Het verkoopmoment loopt namelijk van december tot maart en ruim daarvoor moeten wij de voorraad al ingekocht hebben, bovendien moeten wij er ook op het juiste moment ervoor zorgen dat de voorraad weg is. De tijdsdruk maakt dit product erg leuk en uitdagend. Het is trouwens een echt succesnummer, want we hebben het op veel plekken verkocht zoals in supermarkten, in catalogi bij buitenlandse klanten en online.
En denk je dat het dit jaar weer een succesnummer gaat worden?
In een wereld die steeds kleiner wordt en een markt die steeds sneller is, zien we dat succesvolle trendproducten gemakkelijker te verkrijgen zijn. Desondanks, weet ik zeker dat er deze winter weer vraag naar is. Want ja, het is gewoon een leuk en handig ding.
Bedankt Niels! Nog een laatste vraag: waar kunnen we jou voor wakker maken?
Nou, voor lekker eten, sushi, of een goed bord spaghetti. Ja, daar kan je mij wel voor wakker maken. Maar het liefste slaap ik toch wel door, dus maak mij maar niet wakker.